7 tipov, ako čo najlepšie využiť čas a zvýšiť svoju produktivitu!

Určite ste už neraz počuli frázu čas sú peniaze. Ak súhlasne prikyvujete hlavou, nie je sa čomu čudovať, pretože tieto slová sú viac než pravdivé.

Či už ste študent, zamestnanec, podnikateľ alebo investor, každý z nás má k dispozícii deň zložený z 24 hodín. Všetci máme rovnako veľa času, záleží ale od nás samotných, ako s ním naložíme. Nižšie vám prinášame 7 tipov, ako svoj čas čo najefektívnejšie zúžitkovať a stať sa tak produktívnejším.

1. Organizujte si svoje úlohy. Usporiadanie vašich aktivít vám pomôže udržať jasný prehľad o tom, čo máte v daný deň alebo týždeň urobiť, v akom čase a s akými zdrojmi. Neváhajte si pomôcť rôznymi softvérovými aplikáciami, prostredníctvom ktorých si môžete nastaviť automatické pripomienky, manažovať udalosti a podobne.

2. Ak viete, že danú úlohu alebo zákazku jednoducho nedokážete splniť (nech robíte čokoľvek), naberte odvahu a odmietnite ju. Niekedy je lepšie povedať NIE ako ÁNO. Ide o lepší variant, než by ste nad takouto úlohou mali stráviť množstvo času a nedosiahnuť žiadny výsledok.

3. Počuli ste už o službe Skype? Verím, že určite áno. Ak potrebujete niečo dojednať osobne, no vy sa nachádzate v Banskej Bystrici a váš klient v Michalovciach, nemusíte stráviť hodiny cestovaním, aby ste si určite veci povedali pri kávičke – stačí zapnúť Skype, nájsť si ničím nerušenú hodinku a prebrať všetko potrebné na diaľku.

4. Dajte pokoj sociálnym médiám a e-mailom. Služby ako Facebook, YouTube, Twitter či Pinterest už dávno získali status najväčších plytvačov času. Či už ste zamestnaní a sedíte v kancelárii alebo máte biznis stretnutie v kaviarni, vyhnite sa zbytočnému prehrabávaniu v e-mailoch a surfovaniu po sociálnych sieťach. Vybavte len nutné veci a zvyšný čas použite na niečo efektívnejšie.

Čítajte tiež: 7 tajomstiev multimilionárov, ktorí začínali od 0!

5. Ak ste objednaní k lekárovi alebo zubárovi, zrejme budete musieť vystáť nejaký rad. Môže ísť pritom o polhodinové či hodinové čakanie. A ako sme si už povedali v úvode, čas sú peniaze, takže či už je to 30 minút alebo hodina, snažte sa ju zužitkovať.

Zoberte si k lekárovi svoj tablet alebo netbook a preneste si tak svoju pracovňu rovno do čakárne. Pokým sa dostanete do ambulancie, môžete vybaviť dôležité e-maily alebo si naplánovať svoje ďalšie aktivity.

6. Snažte sa na každú aktivitu stanoviť časový limit. Ukážme si príklad. Máte stretnutie s obchodným partnerom, na ktoré nechcete minúť viac ako hodinu. Potom si idete zacvičiť, na čo obetujete 40 minút. Na tvorbu marketingového plánu si vyhradíte hodinu a podobne. Ak si pri úlohách vytvoríte časové limity, zabránite tomu, aby ste niektorú z vašich aktivít zbytočne nepretiahli.

7. Posledný tip znie: Sústreďte sa! Nesnažte sa robiť množstvo úloh naraz, pretože nakoniec nespravíte nič poriadne. Ak píšete niečo na svojom notebooku, vypnite e-maily, sociálne siete a iné aplikácie. Svoju pozornosť plne zamerajte na to, čo píšete, aby ste to stihli v primeranom čase a mohli sa venovať iným dôležitým činnostiam.

Foto: freedigitalphotos.net

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre