4 cenné rady od 26-ročného chlapíka, ktorý vybudoval 10 miliónovú spoločnosť

0

Sam Ovens prišiel na fakt, že pracovať od deviatej do piatej nie je vodítkom k jeho vytúženej životnej ceste. Po vysokej škole začal pracovať, no po troch mesiacoch dal výpoveď a presťahoval sa do rodičovskej garáže, kde rozbiehal svoj prvý biznis.

Jeho prvým biznisom bola webová stránka, na ktorej ľudia hľadajú prácu a zamestnávatelia, respektíve firmy, hľadali ľudí. Do biznisu vložil všetky svoje peniaze i úsilie. Tento podnik však rýchlo skončil, taktiež ako aj jeho ďalšie dva, ktoré rozbehol.

Mnohí by to už na jeho mieste vzdali a vrátili sa ku klasickému stereotypnému životu, avšak to nebol jeho prípad. Ovens využil tieto skúsenosti ako príležitosti, z ktorých sa niečo naučil. Pýtal sa sám seba, prečo jeho skvelé nápady nedokázali rezonovať zákazníkom, čo robil nesprávne a naopak, čo konal správne?

Všetko jeho sebahodnotenie, rast a ochota učiť sa novým veciam ho opäť namotivovalo rozbehnúť jeho štvrtý biznis, tentoraz v oblasti poradenstva. A tentokrát sa jeho snaha vyplatila. Už ako 26-ročný Ovens zarobil viac ako 10 miliónov dolárov.

Sam Ovens radí tieto štyri jeho najcennejšie ponaučenia, z ktorých sa poučil behom niekoľkých jeho vlastných podnikateľských skúšok či zlyhaní:

1. Rýchlo si vybudujte svoju vlastnú značku

Vybudovanie vlastnej značky má pre podnikateľov niekoľko kľúčových benefitov. Ak máte dostatočne známu značku, potom môže vaša značka dodať biznisu dôveryhodnosť.

„Ak vás ľudia poznajú a veria vám a tým pádom aj vašej osobnej značke, skôr budú veriť vášmu novému biznisu“, hovorí Ovens.

A čím väčšie je vaše „publikum“, tým viac perspektívnych klientov môžete získať.

Olsen odporúča predstaviť značku verejnosti tak rýchlo ako sa len dá. Či už osobne prostredníctvom stretnutí alebo prostredníctvom internetu cez sociálne médiá.

„Každé médium, má možnosť rozprávať alebo komentovať na sociálnych sieťach, čo môže mať potenciál priniesť vám nových zákazníkov. Personálna politika značky je veľmi účinným nástrojom pre úspešný biznis.“, hovorí Ovens.

 2. Nie je nutné mať rozsiahlu sieť kontaktov

Väčšina podnikateľov alebo i ľudí, ktorí uvažujú, že by sa nimi stali, začínajú s biznisom až vtedy, keď sú si istí, že majú vybudovanú cennú sieť kontaktov. „Ak sa odhodláte začať, nezabudnite na svoje súkromné siete, ktorými sú vaši priatelia a rodina. Môžete byť prekvapení, koľko potenciálnych zákazníkov už existuje v tejto sfére,“  hovorí Ovens.

Priatelia, rodina, priatelia priateľov sú ľudia s potrebami, a je to skoro vždy  jednoduchšie nadviazať kontakt s niekým, koho už poznáte ako nadviazať kontakt s niekým úplne cudzím.

Čítaj tiež: Larry Ellison: Z vysokoškolského odpadlíka až po miliardára

 3. Nikdy sa neprestaňte učiť

Túto radu pekne vystihuje tento citát: ,,Čím viac sa učíme, tým viac odhaľujeme svoju nevedomosť.“

Možno si myslíte, že ste jednotka vo svojom obore, lenže na ceste stať sa úspešným podnikateľom je vždy možné, že narazíte na nové výzvy alebo zmeny v danom odvetví. Doba sa neustále mení. A možno len narazíte na prekážky, s ktorými ste sa ešte nestretli.

„V dnešnej dobe vďaka dostupnosti informácií má každý jeden podnikateľ možnosť učiť sa novým veciam. Sám som prečítal stovky kníh a naučil sa všetko, čo sa týka marketingu, zľavách, účtovníctva a stratégií – dokonca som si naštudoval aj personálne rozvojové metódy.  Vedel som, že potrebujem v tejto oblasti porozumieť naozaj všetkému, aby môj biznis vynášal,“ hovorí Ovens.

4. Prekonajte odmietnutie

„Na začiatku jedným z mojich strachov bolo čeliť odmietnutiu“, hovorí Ovens.

Od narodenia bol introvert a volať ľuďom, oslovovať potenciálnych zákazníkov bolo naozaj mimo jeho komfortnej zóny. Lenže si uvedomil, aké dôležité je byť v tejto pozícií a tak mu nič iné nezostávalo ako sa naučiť čeliť odmietnutiu.

„Donútiť sa, aby som hovoril s cudzími ľuďmi o mojom biznise a potom pochopiť, že toto odmietnutie nie je vôbec osobné, to bol pravdepodobne ten správny krok na mojej ceste k úspechu,“ hovorí.

Zdroj: entrepreneur.com

Čítaj tiež: Táto 24-minútová ranná rutina vám zmení celý deň

investicne.sk

Vypracovala redakcia Investičných Novín – investicne.sk.
info@investicne.sk

Zdieľať