Priemysel s napodobeninami dosahuje hodnotu 461 miliárd dolárov

Ako vyplýva z nového reportu Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD), obchod s tzv. „fejkami“ prudko narastá.

Podľa OECD v roku 2013 obchod napodobeninami tvoril až 2,5% svetového obchodu, čo je približne 461 miliárd dolárov. Ešte v roku 2008 sa tento podiel odhadoval na 1,9%, informuje CNN.

Podľa údajov colných úradov sa k najviac napodobňovaným značkám radí Rolex, Nike, Ray Ban či Louis Vuitton. Najviac falšovaným produktom je obuv, nasleduje oblečenie a kožené výrobky.

Najväčším producentom takýchto „fejkov“ je podľa OECD pravdepodobne Čína, avšak veľakrát sú poškodzované aj čínske značky. V Európskej únii sa v roku 2013 tento tovar na celkovom dovoze podieľal piatimi percentami.

OECD vo svojej správe dodáva, že nákup falošnej kabelky či pirátskeho filmu sa na povrch môže zdať ako neškodný krok, no zároveň je to významnou ekonomickou hrozbou, ktorá podkopáva inovácie a brzdí hospodársky rast. Navyše, predaj falšovaných liekov či detských hračiek môže ohroziť zdravie a bezpečnosť človeka.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre