Ako informuje nemecký denník Spiegel, trhový podiel automobilového koncernu Volkswagen v januári dosiahol 24,2 %, pričom v rovnakom období pred rokom to bolo ešte 25,5%. Vyplýva to z dát európskeho združenia automobiliek ACEA.
Aj keď tržby Volkswagenu zaznamenali nemalý rast v Španielsku, Írsku či Portugalsku, ide o pomerne malé trhy. Rast na troch najväčších automobilových trhoch – Nemecko, Veľká Británia a Francúzsko bol výrazne nižší a dosiahol zhruba tri percentá.
Jadro značky Volkswagen zaznamenalo pokles tržieb o takmer 4%, celkové tržby koncernu potiahli najmä predaje značiek Audi a Škoda.
Celkové predaje automobilov na európskom trhu rástli už 29. mesiac za sebou. V januári bolo v Európe predaných 1,093 mil. vozidiel, čo je nárast o 6,3%. Kým dopyt po Volkswagenoch ochaboval, niektorí konkurenti sa tešili aj dvojcifernému nárastu predajov (Opel +11,4% ; General Motors +12,4%)
Banka Barclays to s európskym automobilovým trhom vidí optimisticky: “Myslíme si, že európsky trh bude aj naďalej optimistický vzhľadom k pokračujúcemu zlepšeniu v oblasti zamestnanosti a domácich príjmov, a to najmä v juhoeurópskych ekonomikách.“