Matka KFC a Taco Bell sa rozdelí na dve firmy

Spoločnosť Yum! Brands, ktorá zastrešuje známe značky ako KFC, Pizza Hut či Taco Bell, sa rozdelí do dvoch samostatných spoločností – Yum ChinaYum Brands.

Cieľom je oddeliť rýchlo rastúce podnikanie v Číne a prevádzkovať činnosť na tomto trhu ako samostatný celok. V súčasnosti firma v Číne prevádzkuje zhruba 6900 reštaurácií, pričom vedenie verí, že toto číslo môže vzrásť až na 20-tisíc.

Kým Yum China sa bude snažiť využiť potenciál čínskeho trhu, Yum Brands sa upriami na rozšírenie značiek KFC, Taco Bell a Pizza Hut vo zvyšku sveta. Yum Brands bude naďalej viesť riaditeľ Greg Creed, riaditeľom Yum China bude Micky Pant, ktorý bol menovaný za riaditeľa čínskej divízie v auguste tohto roka.

Spoločnosť začiatkom tohto mesiaca ohlásila výsledky za tretí kvartál, ktoré boli horšie než sa očakávalo. Zisk na akciu dosiahol 1 USD vs. odhad 1,07 USD. Príjmy dosiahli 3,43 mld. dolárov vs. odhad 3,68 mld. USD.

Analytici spoločnosti Nomura sa domnievajú, že firma by sa mala zbaviť značky Taco Bell, ktorá by príležitosti využila lepšie vtedy, ak by bola nezávislou od materskej spoločnosti.

Firma zároveň uviedla, že viac o svojej stratégii a plánoch v Číne predstaví na decembrovej konferencii s investormi. Akcie spoločnosti aktuálne získavajú viac ako 4%.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre