Ako som zo 100 dolárov vybudoval biznis za 400 miliónov

0

Hayes Drumwright, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti PoP, je jasným príkladom toho, že na rozbehnutie veľkého biznisu nepotrebujete milióny na účte.

Ako píše vo svojom článku „How I Grew My Company From $100 to $400 Million“ na portáli Enterpreuner.com, predtým, ako rozbehol súčasný podnik, založil spoločnosť Trace3 so 100-dolármi vo vrecku. Netrvalo dlho a táto spoločnosť sa rozrástla na neuveriteľných 400-miliónov dolárov v príjmoch.

Ako však Drumwright píše, jeho bohatstvo neprišlo zo dňa na deň. Čo stojí za jeho úspechom?

Drumwright uvádza, že úlohou podnikateľa je vybudovať spoločnosť, ktorá bude ponúkať skutočnú hodnotu. Potrebujete nájsť pravdu, a v prípade firmy je to hodnota, píše Drumwright. Ako podnikateľ by ste mali stráviť každý deň približovaním sa k jadru, čo je hodnotou pre vašich klientov.

Predtým, ako prídete na trh, nájdite päť potenciálnych zákazníkov a hovorte s nimi o koncepte, produkte či službe, ktorú sa chystáte uviesť na trh. Nepredávajte. Snažte sa vypočuť ich názor a zistiť, prečo produkt nemôže / môže fungovať.  Ak vaši potenciálni zákazníci povedia, aby ste zrealizovali svoj nápad, spravte ďalší krok a spýtajte sa, či by boli za produkt ochotní zaplatiť.

Za ďalší pilier úspechu považuje rýchle prispôsobenie sa zmenám. „Kritický moment v Trace3 pre mňa prišiel, keď mi jeden odvážny klient povedal, že ak budeme pokračovať v ceste s aktuálnou ponukou, do troch rokov sme z ponikania vonku“, píše Drumwright. Ako dodáva, zaskočilo ho to, no bola to pravda.

Drumwright si vzal tieto slová k srdcu a popri starom biznise začali investovať do biznisu s cloudom a spracovaním veľkého objemu dát. Jednoducho zainvestoval do budúcnosti a vytvoril tým obrovskú príležitosť. Aj keď nie všetci s ním súhlasili, fungovalo to, spomína si.

Ako uvádza, pokrok nemusí vždy vyzerať ako dranie sa vpred tak rýchlo, ako je to možné. Niekedy to znamená zobrať si k srdcu drsnú (no pravdivú) spätnú väzbu. Pokrok môže dokonca znamenať otočenie o 180 stupňov a začať úplne od začiatku.

Na záver článku dodáva, že zlyhanie nie je akceptovateľné, ale je dokonca povinnosťou. Napredovanie si vyžaduje pokusy a omyly. Ak ste začínajúcou firmou, klasický Silicon Valley termín „zlyhávaj rýchlo“ by mal byť vašim mottom, píše Drumwright.

Keď som rozbiehal novú spoločnosť PoP, požiadal som 5 klientov, aby mi povedali, prečo by som to nemal robiť. Chcel som veľmi rýchlo vedieť, že je to zlý nápad. Namiesto toho mi ale tri rôzne firmy dali 35-tisíc iba na základe konceptu, takže teraz mám novú spoločnosť, ktorú mám veľmi rád, píše Drumwright.

investicne.sk

Vypracovala redakcia Investičných Novín – investicne.sk.
info@investicne.sk

Zdieľať