Miliardár Mark Cuban a jeho 4 rady, ako robiť dobrý biznis

Mark Cuban
Mark Cuban (wikimedia)

Že ste toto meno ešte nikdy v živote nepočuli? Mali by ste, pokiaľ sa zaujímate o vplyvnejších a majetkovo zaobstaraných ľudí. Jedná sa o amerického biznismena, investora a majiteľa basketbalového klubu NBA Dallas Mavericks či mnohých ďalších spoločností.

Ak by vás zaujímala cesta k úspechu, môžete si prečítať knihu „How to Winat the Sportof Business“, v ktorej sa rozpísal o svojich životných skúsenostiach v športe a podnikaní.

V dnešnom článku vám prinášam niekoľko užitočných myšlienok Marka Cubana, ktoré vás môžu niečo nové naučiť či inšpirovať tým správnym smerom.

1. Myslite a chráňte svoj biznis

Je zrejmé, že v súčasnosti sa snaží každý podnikateľ v prvom rade navýšiť svoje príjmy a tento krok sa stáva jeho prioritným cieľom. Samozrejme, príjmy sú dôležité, no nikdy netreba zabúdať na minimalizovanie rizika, ktoré sa môže kedykoľvek objaviť. Ak sa vám naskytne obrovská príležitosť na investíciu, nerobte unáhlené kroky. Poriadne preskúmajte situácie, zvážte možnosti a prípadné riziká a až potom sa rozhodnite.

„Ak je riziko väčšie ako zisk, nepúšťajte sa do riskantnej situácie – radšej pretrpte malú stratu príjmov z nevyužitej situácie ako riskovať a prísť o celé svoje imanie spoločnosti.“

2. Reagujte len na to, čo vás zaujme

Na začiatku každého podnikania, pokiaľ sa biznis ešte len rozbieha, má podnikateľ množstvo času a hlavne chuť riešiť každú ponuku, ktorá sa mu dostane do cesty. Postupne, ako sa stáva úspešným, zaplavuje ho stále viac a viac ponúk, ktorým nedokáže venovať až toľko času a je potrebné vedieť rozlíšiť „to pravé“ aj medzi tisíckami iných príležitostí, ktoré sa naskytnú. Pokiaľ vy sami dávate niekomu návrh na biznis a dotyčný odmietne, namiesto rozhorčovania sa, skúste svoju ponuku premietnuť na niečo, čo druhý človek neodmietne.

„Veľakrát mi už ľudia povedali, že som neslušný a drzý, lebo si neprečítam ich e-maily a neodpoviem. Ja si vždy každý prečítam, no pokiaľ im neodpoviem, jednoducho len nemám záujem.“

3. Prevýšte svoju konkurenciu

Pokiaľ niekto pozná obchodné praktiky tohto amerického investora, vie, že sú viac menej šialené a nepredvídateľné. A práve vďaka tomu, nikto nemusí pochybovať o tom, že svoj úspech si zaslúžil – nebolo to žiadne šťastie, ktoré mu ho prinieslo.

„Veľa nocí som presedel pri všetkých technológiách a internete, aby som sa sám učil všetky nové veci, ktoré som pri podnikaní potreboval.“

Nie je dobré spoliehať sa, že pokiaľ ste na trh prišli s novým typom výrobku, konkurencia sa vám nemôže nikdy vyrovnať a vy si udržíte svoje prvenstvo. Je to chyba, ktorej sa dopúšťa veľa podnikateľov, pretože zabúdajú na nevyhnutné neustále zlepšovanie.

4. Investujte aj do dobrých ľudí, nie len do dobrého biznisu

„Ešte predtým, ako som naplno rozbehol svoje podnikanie, som musel investovať do ľudí. Hľadal som takých, ktorí mi dokázali, že vedia pracovať samostatne a sú schopní viesť takýto biznis.“

Šikovní pracovníci stoja za úspechom každej jednej spoločnosti a nemožno zabúdať ani na nich.

Redaktorka portálu www.investicne.sk, ktorá sa venuje témam ako marketing, manažment, diplomacia a medzinárodný obchod.
Zdieľať
Komentáre