- Už zhruba 80 percent amerických firiem oznámilo svoje koncoročné výsledky
- Silný dolár stlmil výhľad viacerých spoločností na tento rok
- Nižšie euro by mohlo podporiť exportne orientované európske firmy
Výsledková sezóna vstúpila tento týždeň v USA do svojho záverečného štádia. Do konca minulého týždňa oznámilo svoje výsledky už približne 80 percent zalistovaných spoločností. Celkové doterajšie zhrnutie výsledkovej sezóny môžeme označiť ako veľmi sľubné. Tak zisky ako aj tržby pozitívne prekvapili.
Jediným negatívom je silný americký dolár, ktorý utlmil pozitívne očakávanie amerických exportných spoločností na tento rok.
V Európe je to stále tá istá pesnička. Nenaplnené očakávania týkajúce sa tržieb a zisk dosiahnutý najmä skresávaním nákladov. Toto všetko sa ale môže tento rok zmeniť tým, ako slabé euro hrá v prospech európskych exportérov.
Zatiaľ však optimizmus nebadať vo vyjadrenia šéfov európskych firiem, ktorých očakávania sa zhoršujú, čo je v silnom kontraste s pozitívnym spotrebiteľským sentimentom, slabým eurom a padajúcimi cenami energií.
Tento týždeň budú zverejnené výsledky najmä spotrebiteľsky orientovaných firiem. Tu je niekoľko z nich:
Pondelok: Nissan Motor, Hasbro
Utorok: Coca-cola, CVS Health, Reynolds American, Molson Coors Brewing, Omnicom Group
Streda: Reckitt Benckiser, Heineken, PepsiCom, Time Warner, Mondelez, Lorillard, Whole Foods Market, TripAdvisor
Štvrtok: L’Oreal, Christian Dior, Pernod Ricard, Renault, Publicis Groupe, Kraft Foods, Kellogg
Piatok: Beiersdorf, Sands China
Pozrite si očakávané výsledky spoločností v tomto PDF.
Autor: Peter Garnry, hlavný akciový stratég Saxo Bank