Od slobodnej matky k zakladateľke 16 miliónovej spoločnosti

V roku 2008 prežila žena menom Melissa Kieling ťažký rozvod, po ktorom ostala nezadanou matkou troch detí uvedomujúc si fakt, že sa musí postarať o svoju rodinu bez dostatočných pracovných skúseností.

O dva roky neskôr sa stala zakladateľkou úspešne rozbiehajúcej sa firmy „PackIt“, ktorá sa orientuje na výrobu obedových balíčkov.

„Vynájdenie PackIt bolo pre mňa nevyhnutnou záležitosťou. Odrazu som bola slobodnou matkou, ktorá strávila posledné roky opaterou svojich detí a nemala  žiadnu kariéru. V tom čase som mala na účte 13 dolárov a pozerala sa ako mi banka odnáša auto.“

Nápad prišiel zo strany jej detí sťažujúcich sa na roztečené čučoriedky a iné kusy jedla aj napriek tomu, že boli balené v obaloch s malými vrecúškami napustenými chladiacim gélom. Melissa sa rozhodla vytvoriť taštičku, ktorej steny by boli vyplnené podobným gélom na chladenie, ktorý by chránil obsah celého vnútra pred teplom.

„Na vyrobenie prvej vzorky som použila hrubú izolovanú deku, na ktorú som poukladala balíčky s ľadovým gélom a ako posledná vrstva slúžil sprchový záves. Ako som to mala poukladané na stole, odniesla som to do miestnej čistiarne a poprosila ich, či by mi to nevedeli zošiť podľa mojich inštrukcií, keďže ja som šiť nevedela.“

Melissa sa pri navrhovaní stala expertom na chladiaci gél, keďže hľadala ten správny typ, ktorý by bol na jednej strane ekologický a bezpečný pre všetky potraviny a na druhej strane by skutočne zabezpečil ich trvanlivosť a nemeniaci tvar. Svoj prototyp ukázala niekoľkým priateľom, ktorí na jej nápad prispeli v hodnote 200 tisíc dolárov a vďaka tomu mohla vyrobiť v miestnej továrni svoju prvú premiérovú várku tašiek.

„S prvými vyrobenými produktmi som zamierila na maloobchodné veľtrhy, kde hneď pri prvej sa pri mne objavili potenciálni záujemcovia a dohodli sme sa na stretnutí. Nikdy predtým som nemala skúsenosti s prezentovaním a keďže na mne bola vidieť nervozita, priznala som sa im, aby môj nápad dostal šancu aj napriek mojej chabej prezentácií. Produkt pokladali za skvelý, ale neboli si istí, či spotrebitelia porozumejú čím sa moje tašky odlišujú od normálnych balíčkov na obed a preto mi odporučili, aby som lepšie rozpracovali plán výroby, distribúcie a marketingu.“

O niekoľko mesiacov neskôr získala Melissa 2 milióny dolárov od súkromných investorov a dostala sa do kontaktu s človekom, ktorý prišiel s návrhom veľkej reklamy, v ktorej by sa rozpovedal celý príbeh a tak sa dostal najbližšie ku spotrebiteľom.

Melissa aj napriek obavám zo zlyhania súhlasila a ročné tržby vzrástli zo 150 tisíc dolárov na 6 miliónov dolárov od roku 2010 do 2011.

„Viete, išlo o prežitie. Potrebovala som, aby ten projekt vyšiel a na nič iné som nehľadela.“

Redaktorka portálu www.investicne.sk, ktorá sa venuje témam ako marketing, manažment, diplomacia a medzinárodný obchod.
Zdieľať
Komentáre