Pozrite sa, prečo bol rok 2014 rokom IPO

0

Ako už iste viete, IPO je skratka pre Initial Public Offering, čo je prvotná verejná ponuka akcií na burze, alebo inak povedané, primárny vstup spoločnosti na akciový trh. Prostredníctvom IPO sa súkromná spoločnosť stáva verejne obchodovateľnou, s čím sa spája niekoľko výhod ale zároveň aj povinností (napr. zverejňovanie kvartálnych reportov).

Rok 2014 bol na IPO výrazne bohatý. Ako píše CNBC, celkový tohtoročný objem IPO dosiahol 257,7 mld. dolárov, čo je až o 49 % viac ako pred rokom.

O tú najsledovanejšiu verejnú ponuku akcií v tomto roku sa postaral čínsky ecommerce gigant Alibaba. Septembrové IPO Alibaba Group dosiahlo hodnotu až 25 miliárd USD, čo prekonalo rekordné IPO z roku 2010, kedy na burzu vstupovala Agricultural Bank of China. Verejnosť okrem toho ostro sledovala aj IPO výrobcu kamier GoPro, ktorého akcie už prvý deň posilnili o 31 %.

Pýtate sa, prečo sa práve v tomto roku rozhodli firmy vstúpiť na burzu? Rok 2014 akciám výrazne prial, veď Wall Street niekoľkokrát za sebou oslavoval rekordné maximá, čo je dôkazom silnej chuti investorov po týchto aktívach.

Býkov neodradili ani horké správy z Ukrajiny či boj s Islamským štátom na Blízkom Východe. Masívna rally a chuť na nové firmy vytvorila prostredie, ktoré sa mnohé súkromné firmy snažili využiť.

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať