8 tipov, ako si osvojiť ranné vstávanie úspešných ľudí

2

Nemusíme zdôrazňovať, že jedným z návykov úspešných ľudí je vstávať skoro ráno. Už o piatej ráno vyskočia z postele, a to bez akýchkoľvek známok únavy (Pozrite sa, o koľkej ráno vstáva týchto 10 úspešných riaditeľov). Nejde pritom len o amerických multimilionárov, ale aj bežných podnikateľov, ktorí bez skorého ranného vstávania nevedia fungovať.

Čím skôr si tento zvyk osvojíte aj vy, tým rýchlejšie zvýšite svoju produktivitu a v priebehu dňa toho spravíte viac ako niekto za celý týždeň.

Áno viem, ľahko sa to píše, no mnohým sa aj napriek snahe nedarí skoré vstávanie zaradiť medzi bežné návyky. Ak patríte medzi nich, vyskúšajte niekoľko rád nižšie.

Zmeňte svoje presvedčenie. Mnoho ľudí je presvedčených, že ich telo potrebuje 8 až 9 hodín spánku. Veľa ranných vtáčat  vám ale potvrdí, že plne postačuje 6-hodinový spánkový režim, pričom majú ešte viac energie, ako tí, čo spia 9 či 10 hodín.

Motivácia – na to, aby ste ráno doslova vyleteli z postele, potrebujete nejaký dobrý dôvod. Spýtajte sa, čo vás motivuje? Prečo vstať už o piatej? Ak máte jasné ciele a plán, ako ich dosiahnuť, verím, že o motiváciu máte postarané.

Zoznam úloh – s predošlým tipom súvisí aj ďalšia rada, a to viesť si tv. To-do list. So zoznamom úloh získate dôvod na skoré vstávanie. Vyznačte si v ňom úlohu, ktorú ráno musíte urobiť ako prvú a uvidíte, že vstávanie bude oveľa ľahšie.

Pred spaním nejesť – ak sa pred spaním doslova „napráskate“, váš tráviaci systém bude mať čo robiť. Zbytočne tak odčerpáte zo svojej energie a ranné vstávanie sa vám môže zdať ako „zlý sen“.

Dajte si záväzok. Po tom, ako si večer ľahnete do postele, dajte si záväzok, že ráno skoro vstanete. Pripravte sa na to vo svojej mysli. Predstavte si, ako sa prebúdzate a zalievate si šálku svojej obľúbenej kávy. Aj psychológovia potvrdili, že vizualizácia je pri vstávaní veľmi dôležitá.

Budík na druhej strane izby – ak budík necháte vedľa postele, natiahnete ruku, vypnete ho a spíte ďalej. No ak bude na druhej strane vašej spálne, budete musieť vyskočiť  a vypnúť ho. To už budete na nohách, takže zvyk vás môže ťahať do kúpeľne a nie do postele.

Rovnaký režim aj cez víkendy – mnohí ľudia si cez víkend doprajú dlhší spánok s odôvodnením, veď je sobota/nedeľa. Vy si to uvedomujete, no vaše telo nemá ani potuchy, aký deň práve je. Takže ak sa cez týždeň naučíte vstávať o 5:30 a cez víkend vstanete o 10:30, vaše telo zbytočne zmätiete.

Nezabudnite na nadšenie – ak budete vstávať so slovami, „ach, musím ísť do práce“ a na tvári sa vám objaví kyslý výraz, vstávanie si tým vôbec neuľahčíte. Buďte nadšený, vstaňte s úsmevom na tvári a uvidíte, ako svižne vykročíte z postele.

Foto: Flickr

Dušan Hruška
DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom a zároveň aj šéfredaktorom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie.
Zdieľať