Predtým, než Google kúpi novú firmu, položí si túto otázku

Aj keď sa s nákupom nových mladých spoločností viaže obrovské riziko, internetovej skupine Google to vôbec neprekáža. Nové spoločnosti naberá takmer na týždennej báze. Ak sa bližšie pozrieme na minulý rok, zistíme, že Google do svojho portfólia pridal až 35 nových spoločností.

Šéf a zároveň spoluzakladateľ Google Larry Page má mimoriadne jednoduchý no za to účinný recept, ako o takýchto miliónových či miliardových akvizíciách rozhodovať. Predtým, než danú firmu kúpi alebo odmietne, si položí jednoduchú otázku:

“Je to niečo, čo použijeme raz alebo dvakrát za deň a zlepší to náš život?” 

Ako píše David Gelles z New York Times, ide o takzvaný “test zubnej kefky”, keďže práve tá oba aspekty položenej otázky spĺňa.

Je známe, že Google nakupuje malé a menej známe značky, na ktorých si tento internetový obor cení najmä inovácie. Práve takáto stratégia spoločnosti pomáha byť na špici inovačnej vlny. Potvrdzujú to aj nakúpené podniky, či už ide o satelitnú spoločnosť Skybox Imaging alebo firmu DeepMind, ktorá sa špecializuje na umelú inteligenciu.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre