Pozrite sa, prečo tohto 22-ročného mladíka prezývajú taliansky Zuckerberg

Možno ste o ňom ešte vôbec nepočuli, no na technologickej scéne v Európe už narobil poriadny rozruch. Reč je o Talianovi menom Matteo Achille, ktorému dal časopis Panorama prezývku „Taliansky Zuckerberg“.

Achille je zakladateľom sociálnej siete Egomnia, ktorá pomáha spojiť zamestnávateľov a záujemcov o prácu. Egomnia.com využíva špecifický algoritmus, ktorý užívateľom na základe ich životopisu priraďuje skóre. Systém užívateľovi následne ponúka rebríček firiem, ku ktorým sa najviac hodí.

S nápadom prišiel v poslednom ročníku strednej školy. Keďže Taliansko nemá systém rizikového kapitálu či inkubátory pre startupy, požiadal o pomoc starších študentov informatiky. Prvým anjelským investorom, ktorý mu pomohol zaplatiť za prácu programátorov, bol jeho otec.

Stránky Egomnia boli prvýkrát spustené vo februári 2012 – do konca dňa sa na sieť prihlásilo 1000 študentov z jeho univerzity a 20 firiem. Netrvalo dlho, než Egomnia upútala pozornosť nadnárodných svetových firiem. Achille, ktorý má dnes 22 rokov, už dohaduje obchody s menami ako Microsoft, Google či Vodafone.

Sieť má aktuálne 250 tisíc užívateľov a svojich zamestnancov tu už našlo 700 firiem. Aj keď si spočiatku myslel, že jeho nízky vek je prekážkou, dnes pochopil, že práve mladý vek je jeho úspechom. „Skutoční odborníci sú mladí ľudí, ktorí nemajú šedivé vlasy“, uviedol pre BBC. Ako dodáva, veľakrát zabúda, že má 22.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre