Obľúbená japonská messenger aplikácia Line sa chystá získať peniaze na kapitálovom trhu. Konkurent známej služby WhatsApp už podal prvé dokumenty na tokijskej burze, ktoré súvisia s prvotnou verejnou ponukou akcií (takzvané IPO).
Podľa odhadov a špekulácií sa spoločnosť oceňuje na 10 miliárd dolárov. Služba Line sa teší rastúcej popularite a rýchlemu rastu užívateľskej základne. V máji mala 420 miliónov užívateľov, pričom tri mesiace predtým to bolo ešte 340 miliónov.
Obchodný model aplikácie je odlišný od toho WhatsApp – aplikácia je zdarma, pričom peniaze zarába na reklame a hrách. Za prvý kvartál spoločnosť vykázala príjmy vo výške 14,6 mld. jenov, čo je v medziročnom porovnaní až trojnásobný nárast tržieb.
Japonské IPO prichádza uprostred „ošiaľu“ v segmente messenger aplikácií, keď Facebook za 19 miliárd dolárov kúpil WhatsApp a aplikáciu Viber prevzal za za 900 mil. USD online predajca Rakuten.
V súčasnosti je Line dcérskou spoločnosťou internetového portálu Naver.