Kúpiť a zabiť. Prečo to Yahoo robí?

Určite ste si za posledné roky či mesiace všimli, že Yahoo pod vedením Marrisy Mayer podniklo mnoho akvizícií. Aj keď sa fanúšikovia internetovej spoločnosti tejto skutočnosti potešili, dnes sa pýtajú, čo sa s nakúpenými projektmi vlastne deje.

Podobne ako pri predošlých akvizíciách, aj pri tej najčerstvejšej sa internetový priekopník Yahoo pridŕžal svojej ostrieľanej stratégie: “Kúpiť a zabiť.”

Aj najnovší kúsok – samodeštrukčná aplikácia Blink – bola do pár týždňov odstavená (stačí si načítať stránku appky). Ako píše readwrite.com, až 30 zo 40 najnovších startupov, ktoré Yahoo pod vedením Mayerovej získalo, bolo jednoducho vypnutých.

Dobrou otázkou je – Prečo?

Odpoveď na nedávnej konferencii v New Yorku naznačila sama riaditeľka Yahoo Marrisa Mayer. Ako uviedla, je nepravdepodobné, že Yahoo pôjde cestou jednoúčelových aplikácií – to znamená, že spoločnosť volí úplne opačný prístup ako Zuckerbergov Facebook, ktorý nakúpené mladé firmy (či už je to WhatsApp alebo Instagram) necháva ísť vlastnou cestou.

Zuckerberg a jeho firma to zdôvodňujú slovami, že takéto jednoúčelové aplikácie sú vhodnejšie pre mobilných užívateľov.

Stratégia Yahoo je ale iná – aj keď prevádzkuje samostatné appky (napr. Flickr), spoločnosť chce z Yahoo spraviť jednu obrovskú službu. Mayerová už dávnejšie podotkla, že ľudia na web Yahoo chodia kvôli určitej konkrétnej činnosti (napr. e-maily alebo kurzy na finance.yahoo.com), pričom počas návštevy narazia na ďalšie zaujímavé služby.

Podobná kultúra by mala platiť aj pre mobilný svet, takže chvíľku potrvá, kým sa nové aplikácie tejto stratégii prispôsobia. Užívateľ nových služieb musí mať pocit, že v zákulisí stojí jedno veľké Yahoo!

DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie. Je tiež zakladateľom portálu www.skolaforexu.sk
Zdieľať
Komentáre