Coca Cola prichádza o titul. Svet má novú najcennejšiu značku!

Ako vyplýva z dnes zverejnenej správy spoločnosti Interbrand, ktorá od roku 2000 zostavuje rebríček najcennejších značiek sveta, najhodnotnejšou značkou je po novom Apple.

Coca Cola, ktorá bola vždy na špici rebríčka, je teraz s hodnotou 79,21 mld. dolárov na treťom mieste. Druhou najcennejšou značkou je Google (93,29 mld.$).

Hodnota značky Apple podľa Interbrand dosahuje 98,3 mld. dolárov. V medziročnom porovnaní ide o 28 %-ný nárast, pričom ešte v roku 2011 bolo „nahryznuté jabĺčko“ na 8. mieste.

„Výstup značky Apple na vrchol rebríčka bola len otázka času“, hovorí generálny riaditeľ Interbrand Jedz Frampton. Už v minulom roku bola táto značka na druhom mieste, pričom na prvú priečku jej nechýbalo veľa.

V desiatke najcennejších značiek jasne dominuje technologický sektor. Na 4. mieste s hodnotou 78,8 mld. dolárov sa nachádza IBM, piata priečka patrí Microsoftu, na 8. mieste sa usadil Samsung a 9. priečku obsadzuje Intel.

„Značky ako Apple, Google alebo Samsung ovplyvňujú naše správanie: to ako nakupujeme či ako so sebou komunikujeme“, hovorí Frampton. Doslova menia spôsob, akým žijeme svoje životy, dodáva.

Zo zoznamu 100 najcennejších značiek “zmizla” značka Blackberry, ktorá sa už v minulom roku nachádzala na 93. mieste. Nokia sa prepadla z minuloročného 19. miesta na tohtoročné 57. miesto.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre