Buďte zvedaví, verte si a zlepšujte životy ľudí, radia svetoví podnikatelia!

Keď sa o svoje skúsenosti či zručnosti podelí podnikateľ svetového formátu, mnohí spozornia, pretože vedia, že ich rada bude stáť za to. Vo svete máme mnoho jednotlivcov, ktorí svet biznisu dobyli dôvtipom, odvahou a vierou, že na to jednoducho majú. V tomto článku si priblížime dôležité odporúčania tých najlepších, ktorí sa k titulu svetový podnikateľ vypracovali úplne sami.

Začnime Michaelom Dellom – tento syn stomatológa bol počítačmi tak nadchnutý, že už počas štúdií sa rozhodol v tomto biznise narobiť „rozruch“.

A podarilo sa. Z jeho pôvodnej, na vysokoškolskom internáte založenej firmy PC Limited sa zrodila spoločnosť Dell, ktorá dnes patrí k svetovým producentom osobných PC.

Ako tvrdí sám Dell, bola to zvedavosť a hľadanie príležitostí, čo mu z firmy Dell pomohlo spraviť svetovú firmu. Aj keď vysokú školu nakoniec nedokončil, vďaka odvahe a zvedavosti dnes zamestnáva tisícky ľudí, ktorí vysokú školu majú.

Buďte vytrvalí a nikdy, nikdy, nikdy sa nevzdávajte. Túto rokmi overenú radu opakuje Bob Parson, muž, ktorý sa o firmu v hodnote 1,5 miliardy dolárov zaslúžil úplne sám. Ak to nefunguje teraz, neznamená to, že to nebude fungovať vôbec, upozorňuje Parsons, ktorého život je jasným dôkazom, že to naozaj nikdy nevzdal.

Odjakživa pracoval tvrdo, či už to bola práca v stavebníctve, v továrňach alebo predaj novín. Naučil sa sám programovať a vďaka vytrvalosti je dnes vlastníkom Go Daddy, spoločnosti, ktorá má vo svete technológií čo to povedať!

Ak hovoríme o podnikateľoch svetového formátu, nesmieme vynechať Henryho Forda či Tomáša Baťu. Obaja apelovali na to, že podnikanie má ľuďom prinášať úžitok, hodnotu, čiže niečo, čo zlepší ich životy.

“Každé podnikanie, ak vedome neslúži verejnosti, je nutne odsúdené k zániku”, hovorieval veľkopodnikateľ Baťa. Presne takýto prístup zdôrazňuje aj miliardár Charles Koch, ktorí tvrdí, že podnikatelia by mali produkovať iba také výrobky a poskytovať také služby, ktoré ľuďom skvalitnia život!

Oprah Winfrey (wikimedia)

Na dôležitosť viery v biznise upozorňuje americká podnikateľka Oprah Winfrey – veď vďaka viere sa toto chudobné vidiecke dievča dokázalo vypracovať na jednu z najvplyvnejších žien sveta.

Takže či už chcete zarábať 3000 eur mesačne alebo chcete vybudovať najlepšiu firmu v odvetví, musíte veriť, že na svoj cieľ máte a že ho dosiahnete.

Veď ako napísal Napoleon Hill: “Čo si dokáže ľudská myseľ predstaviť a čomu uveriť, to dokáže aj dosiahnuť.”

O nevyhnutnosti dôvery v samého seba hovorí aj Tony Hsieh, zakladateľ rýchlo rastúceho a úspešného obchodu Zappos. Hsieh uvádza, že pokiaľ bude človek neustále veriť v samého seba, jeho ďalšie podnikateľské rozhodnutia budú veľmi ľahké.

To, čo robíte, vás musí baviť. Podobne ako Donald Trump, aj Richard Branson, vlastník 400 firiem tvrdí, že ak by ho v začiatkoch nebavilo to, čomu sa venoval, len ťažko by zo značky Virgin vybudoval svetovú spoločnosť! Donald Trump to zdôvodňuje tým, že ak je človek pre niečo zapálený, získava energiu. A bez energie to jednoducho nejde!

xtb
Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre