Biznis lekcie od muža, ktorý dobyl svet hranolkami!

0
Ray Kroc
Ray Kroc

Muž, ktorý svetu predstavil famóznu značku McDonald’s , by pred dvomi rokmi slávil okrúhle sté narodeniny.

Aj keď Ray Kroc, považovaný za zakladateľa najväčšieho fast-foodového reťazca sveta nie je medzi nami, jeho zdatného obchodného ducha nám pripomínajú tisícky reštaurácii rýchleho občerstvenia po celom svete.

Aj keď je pravdou, že McDonald’s založili bratia McDonaldovci, spoločnosť sa na giganta ako ho poznáme dnes rozrástla až po tom, čo ju odkúpil Kroc. „Bol som posadnutý spraviť z McDonald’s najlepšiu spoločnosť sveta“, priznal.

Nižšie si uvádzame 5 lekcií, ktoré nám jeho prístup k biznisu navždy zanechal:

1. Bez tvrdej práce to jednoducho nejde. Podobne ako mnohí úspešní podnikatelia, aj Kroc začal pracovať už v rannom veku. Či už to boli stánky s limonádou, ktoré rozbiehal počas štúdii na gymnáziu alebo práca v strýkovom obchode s potravinami, Kroc získaval mnoho skúseností už ako chlapec.

Bol ochotný pracovať tvrdo a dlhý čas, čo mu v spoločnosti Lily-Tulip Cup prinieslo titul najlepšieho predajcu. A ako sám hovoril, čím viac sa potíte, tým šťastnejší budete. Šťastie je dividendou potu!

2. „Dosiahnuť dokonalosť je mimoriadne náročné, avšak dokonalosť bolo presne to, čo som chcel s firmou McDonald’s docieliť. Všetko ostatné bolo pre mňa druhoradé“, opakoval Kroc. Ako tvrdieval, podnikanie s hamburgermi bral on a jeho tím oveľa vážnejšie než ktokoľvek iní.

Podobný prístup k podnikaniu obhajoval aj slávny podnikateľ Tomáš Baťa, ktorý povedal „snažte sa robiť veci čo najlepšie a svet si vyšliape cestičku k vašim dverám.“

Ray Kroc
Ray Kroc

3. Formálne vzdelávanie nie je všetkovzdelanie, ktoré získate v škole je výhodou, ale nie zárukou úspechu, upozorňoval biznismen.

Rovnaký názor zdieľa mnoho úspešných ľudí. Stačí uviesť legendárny výrok motivačného rečníka Jima Rohna: „Formálne vzdelávanie vám zabezpečí prežitie, samovzdelávanie vám zabezpečí bohatstvo.“

4. Zaobchádzajte so zamestnancami s rešpektom. Kroc dobre vedel, že McDonald’s sa môže na cestu trvalého rastu vybrať len vtedy, ak bude svojich pracovníkov podporovať a zaobchádzať s nimi najlepšie ako sa len dá.

„Dôverujte svojim ľudom a dajme im slobodu, aby váš biznis obohatili svojimi názormi a vedomosťami“, odkazuje Kroc.

5. Nebojte sa riskovať. Ak nie ste ochotní riskovať, mali by ste čo najskôr vypadnúť z biznisu, odporúčal otec McDonald’s. Opäť to môžeme potvrdiť slovami Jima Rohna: „Pokiaľ nie ste ochotní riskovať, budete sa musieť uspokojiť s obyčajným.“

O tom, že bez rizika sa človek len ťažko vymaní z pazúrov obyčajnosti a chudoby, hovorí aj indický milionár Vijay Mallya: „Kto sa drží istoty, zostane chudobný. Ak by to bolo naopak, tak je na svete 99% boháčov.“ 

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať