Branson a jeho 8 tipov, ako prežiť v drsnej biznis džungli!

0

Po tom, čo sme si nedávno predstavili 5 pravidiel úspešného podnikateľa Richarda Bransona, ako robiť dobrý biznis, sa dnes pozrieme na jeho odporúčania, ako prežiť v „biznisovej džungli“.

Richard Branson tvrdí,  že každá spoločnosť by si počas prvého roka činnosti mala stanoviť cieľ: Prežiť!

Bez ohľadu na to, ako veľmi budete vyťažení alebo či budete mať strach, váš mozog musí prísť na to, ako ísť ďalej a v drsnej biznis džungli prežiť!

Nech už sa s vašou firmou dostanete do akýchkoľvek problémov, nezabúdajte používať silu vašej mysle, radí britský veľkopodnikateľ. Ak sa prepnenete na kritické myslenie, získate kľúč k vyriešeniu množstva problémov.

1. Obzerajte sa po strategických alianciách, ktoré vám nielenže dopomôžu k obchodnému rastu, ale taktiež vás ochránia pred nátlakom „veľkých rýb“.

2. Podobne ako viacerí úspešní a bohatí ľudia, aj Richard Branson upozorňuje, aby sa začínajúci podnikatelia vyhýbali zbytočným nákladom a bezhlavo neutrácali. Obzvlášť upozorňuje pred súdnymi spormi. Súdy sú drahé a okrem peňazí vám „zožerú“ aj veľa času“, hovorí Branson. Na druhej strane, ak cítite, že máte šancu spor vyhrať, choďte do toho a bojujte.

3. Hovorte o svojom biznise. Nezahoďte zdarma možnosti, ako spropagovať svoje podnikanie. Práve naopak – reklama vo forme vašich slov je nielen že najlacnejšou, ale aj najlepšou formou propagácie. Máte niekde prednášku? Spomeňte svoju firmu. Hovoríte so svojim známymi? Opäť im povedzte o vašich produktoch!

4. Budujte si vlastný biznis tím, riešte problémy a využite synergiu zručností. Mať okolo seba správnych ľudí, na ktorých sa môžete kedykoľvek spoľahnúť,  je veľmi dôležité. „Ludia sú najdôležitejšou súčasťou každej spoločnosti“, zdôrazňuje Branson. Okrem toho nezabúdajte na brainstorming. Nájdite si čas, zvolajte svoj obchodný tím a pravidelne diskutuje o rôznych obchodných problémoch.

5. Analyzujte svoj biznis a snažte sa zistiť, aké sú silné a slabé stránky vašej spoločnosti. Následne svoju pozornosť zamerajte na silné vlastnosti, pričom tie slabé sa snažte držať od konkurencie čo najďalej.

Čítajte tiež: 7 vecí, ktoré nikdy nekupujte ako nové

6. Miliardár Bill Gates raz povedal, že vaši najnespokojnejší zákazníci sú vašim najväčším zdrojom učenia. A Branson svojimi slovami tento výrok iba potvrdzuje, keďže sám radí, aby si podnikatelia vypočuli sťažnosti svojich klientov a čo najrýchlejšie zapracovali na odstránení problémov. Neváhajte si obzrieť firemné sociálne médiá, radí Branson. Práve tam mnohokrát zistíte, ako sa ľudia pozerajú na vaše produkty a služby.

7. Zapamätajte si – nikdy, nikdy nezabudnite skontrolovať, v akom stave sa nachádzajú vaše peňažné toky (cash flow). Cash flow je totiž krv biznisu, ktorá umožňuje, aby váš podnik prežil. Ak krv (a teda peniaze) prestanú prúdiť, váš podnik je na ceste k zániku. V každom prípade sa musíte naučiť získavať kapitál, či už od rodiny, bánk alebo obchodných partnerov, hovorí Branson.

8. Posledná rada od Richarda Bransona, ktorú si v tomto príspevku uvedieme, znie: Myslite na to, že väčšie spoločnosti sa pohybujú ťarchavo a menej flexibilne. Pre vás to znamená konkurenčnú výhodu, takže buďte rýchli a promptne využívajte obchodné príležitosti!

Dušan Hruška
DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom a zároveň aj šéfredaktorom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie.
Zdieľať