5 tipov, ako z vašej firmy spraviť stroj na inovácie

1. Ak máte dostatočný objem obchodov a dosahujete stabilné príjmy, ku kreatívnym nápadom vás veľmi nemá čo tlačiť.

Aby ste vo vašej firme opäť nakopli inovácie, musíte si predstaviť, že stabilnému pritekaniu peňazí je koniec. Predstava, že nemáte z čoho zaplatiť účty je síce nepríjemná, ale práve takéto situácie vás donútia naštartovať inovatívne myslenie.

Ak je všetko v poriadku a vašej firme sa darí, nie ste nad inováciami nútení premýšľať. Ak je ale s firmou zle nedobre, vy potrebujete vymyslieť niečo, čo ju opäť postaví na nohy a pomôže jej prežiť. Cieľom je vo vás vyvolať myslenie začínajúceho podnikateľa bez dostatočného objemu kapitálu.

2. Aj druhá rada je postavená na predstavivosti. Tentokrát si k nasimulovanej firemnej kríze primiešajte aj čas na vyriešenie… ale pozor – musí byť veľmi, veľmi krátky.

Žiadny mesiac, týždeň či niekoľko dní na objavenie riešenia. Maximálne 5 minút. Podobne ako prázdny bankový účet, aj časová tieseň nás núti rozvíriť kreatívne bunky. Povedzme, že ste v priebehu dvoch dní prišli o 4 životne dôležité objednávky (zákazky). Otázka znie, ak by ste tento problém mali vyriešiť do piatich minút, čo by ste urobili?

3. Ďalším spôsobom, ako zo svojej firmy spraviť stroj na inovácie, je experimentovať. Nebojte sa skúšať a robiť pokusy. Dajme si príklad: Čo tak zmeniť čas príchodu a odchodu do práce a vyskúšať ranné mítingy? Darovať zamestnancom polhodinku ranného spánku a ďalšiu polhodinku venovať osobnostnému rozvoju, pričom v práci zostanú o polhodinku dlhšie?

Nebojte sa testovať a realizovať nové veci – veta „za pokus to stojí“ vás preorientuje na inovatívne myslenie. Čím skôr začnete s testovaním, tým skôr možno zlyháte a tým skôr to opäť skúsite inak, lepšie!

Pozri tiež: 7 tipov, ako čo najlepšie využiť čas a zvýšiť svoju produktivitu!

4. Vytvorte inovačný tím a vyberte si jedného vodcu, ktorému poskytnete obrovský rozsah autonómie. Ak hovoríme o tvorbe inovačného tímu, nemyslíme hľadanie ľudí, ktorí budú od A po Z ovládať Exell a Access.

Ak budete najímať len samých analytikov a štatistikov, nemôžete očakávať, že vaša firma bude sršať novými nápadmi. Potrebujete kreatívcov.

Obzvlášť sa zamerajte na ľudí s veľkými príbehmi. Rozprávačov, ktorí ostatných vtiahnu do svojho sna a predstáv a nabudia ich k spolupráci. Lídrom týchto tímov poskytnite obrovskú mieru autonómie, aby neboli obmedzovaní vo svojich rozhodnutiach.

5. Poslednou radou, ako vybudovať podnik s nádychom pre inovácie, je vytvoriť tomu zodpovedajúce prostredie. Ak chcete svoju firmu nakopnúť k nápadom a kreativite, musíte sa zbaviť klasických hierarchických organizačných štruktúr, nezmyselných interných pravidiel a pracovných pozícií, ktoré človeka obmedzujú a neposkytujú mu priestor na prejavenie sa.

Dajte svojim ľuďom potrebnú flexibilitu, slobodu či technologické vybavenie, ktoré uľahčí komunikáciu a spoluprácu na všetkých úrovniach. A nápady sa onedlho dostavia!

Foto: freedigitalphotos.net

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre