O spoločnosti Volkswagen

História spoločnosti Volkswagen siaha do roku 1937, kedy bola založená pod názvom „Spoločnosť pre prípravu nemeckého ľudového vozidla“.

Už o rok neskôr bola premenovaná na svoj súčasný názov Volkswagen, čo v preklade znamená ľudové auto. Počas druhej svetovej vojny sa dočasne preorientovala na zbrojnú výrobu, no po jej skončení sa vrátila späť k produkcii automobilov.

Počas rokov svojej existencie automobilka rástla a cez akvizície iných spoločností sa rozširovala o ďalšie značky, ktoré tak postupne pribúdali do jej portfólia. Aktuálne pod spoločnosť Volkswagen patrí až 12 značiek a to:

  • Volkswagen (osobné automobily)
  • Volkswagen úžitkové vozidlá
  • Audi
  • Škoda
  • Seat
  • Bentley
  • Lamborghini
  • Bugatti
  • Scania
  • Man
  • Ducati
  • Porsche

Pri pohľade na viaceré značky luxusných automobilov tak vidíme, že Volkswagen už ani zďaleka nie je len o „ľudových“ autách.

Sídlo spoločnosti sa nachádza vo Wolfsburgu a aktuálne je to najväčšia automobilka v Európe a tretia najväčšia na svete. Koncern okrem automobilového priemyslu pôsobí tiež v oblasti finančných služieb, kde patrí napríklad aj financovanie lízingom, poisťovacie aktivity, či správa vozových parkov.

Predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen AG: Martin Winterkorn

Skupina Volkswagen má 100 výrobných závodov, ktoré sa nachádzajú v 19 európskych krajinách a ďalších ôsmich krajinách v Severnej a Južnej Amerike, Ázii a Afrike. Ku koncu roka 2012 táto automobilka zamestnávala celosvetovo takmer 550 000 zamestnancov.

Tržby spoločnosti v roku 2012 predstavovali 192,7 miliardy eur a čistý zisk bol na úrovni až 21,9 miliardy eur. Za daný rok pritom spoločnosť dodala svojim zákazníkom takmer 9,3 milióna vozidiel.

Od roku 1991 pôsobí spoločnosť tiež na Slovensku, kde patrí medzi vôbec najväčšie spoločnosti. V roku 2012 tu dosiahla obrat 6,6 miliardy eur a vyrobila takmer 420 000 vozidiel.

Počet zamestnancov závodu Volkswagen na Slovensku dosahuje 9 400 ľudí, z čoho väčšina pôsobí v závode v Bratislave, no okrem toho sú ešte ďalšie dva menšie závody v Martine a Košiciach.

Zaujímavosťou je fakt, že závod v Bratislave je jediným automobilovým závodom na svete, kde sa pod jednou strechou vyrábajú vozidlá až piatich značiek.

MARTIN KIABA je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v odbore financie, bankovníctvo a investovanie. Aktívne sa zaujíma o finančné trhy, problematiku verejných financií a politické dianie doma i v zahraničí.
Zdieľať
Komentáre