Zara, H&M, Bershka či Massimo Dutti: Dlhá zima, slabší zisk!

Najväčší svetový predajca oblečenia, skupina Inditex, ktorá patrí tretiemu najbohatšiemu človeku sveta Amanciovi Ortegovi a zahŕňa portfólio značiek ako Zara, Bershka či Massimo Dutti, začal tento rok s najslabším nárastom zisku za posledné štyri roky.

Hlavným dôvodom je dlhšia zima a s ňou spojené chladnejšie počasie v Európe, ktoré zákazníkov odradilo od nákupu jarného a letného oblečenia. Európske predaje netešil ani kolísavý výmenný kurz.

Čistý zisk v období medzi februárom a aprílom medziročne vzrástol o 1,6 % na 438 milióna eur.  Tržby spoločnosti vzrástli o 5,2 % na 3,59 miliardy eur, čo je najpomalšie tempo rastu od 3. kvartálu 2011.

Módny velikán Inditex je napriek tomu s výsledkami spokojný, keďže minulý rok bol neobyčajne silný. Ako ďalej táto skupina avizovala, za obdobie február až apríl otvorila 49 nových predajní, čím svoju obchodnú sieť rozšírila na 6058 predajní.

Módna spoločnosť Inditex zdôraznila orientovanie sa na rýchlo rastúce trhy v Ázii, kde cítiť silný dopyt. Najväčším trhom skupiny zostáva krízou oslabené Španielsko. Práve táto krajina má za sebou najchladnejší máj od roku 1985. Slabé predaje v európskom regióne pociťuje aj švédska spoločnosť Hennes & Mauritz (H&M), ktorej tržby majú za sebou slabý máj.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre