7 viet, ktoré pred svojim nadriadeným nikdy nepoužite!

1. „Ako to mám spraviť, veď sa to nedá.“ Ak použijete túto vetu, práve ste svojmu nadriadenému “hodili do tváre” dávku pesimizmu a beznádeje.

Bez ohľadu na to, ako náročná je daná práca alebo projekt, miesto znechutenia vyjadrite svoju radosť, pretože ak vám šéf zadelil náročnú úlohu, znamená to, že vám verí a vkladá do vás dôveru.

2. „Prepáčte, ale teraz som moc zaneprázdnený/á.“ Ak aj ste v danom momente zaneprázdnení, určite to nevyťahujte pred svojim šéfom. Ak máte naozaj veľa práce, svojmu nadriadenému zdvorilo vysvetlite, že ihneď, ako to bude možné, sa k jeho požiadavkám dostanete.

3. „V predošlej práci sme to takto určite nerobili.“ Profesionálni personalisti potvrdzujú, že najlepším spôsobom, ako zruinovať svoju kariéru, je neustále hovoriť o svojom predchádzajúcom pracovisku.

Nikoho nezaujíma, čo a ako ste robili v tej či onej firme. Teraz máte nový job, ktorý musíte rešpektovať a nezhadzovať ho. Ak pred svojim nadriadeným budete hovoriť o svojom starom zamestnaní, bude sa vážne diviť, prečo ste z neho odišli.

4. Prepáčte, ale ja neviem. Samozrejme, mnohým pracovníkom sa prihodí situácia, keď svojmu šéfovi nevedia na položenú otázku poskytnúť odpoveď. Ale reagovať slovami „ja neviem“ je mimoriadne nevhodné. Správna odpoveď je: „Hneď to zistím“.

5. „Veď som vám to posielal minulý týždeň.“ Informovanie svojho šéfa o probléme cez e-mail, to nie je najšťastnejšie riešenie. Ak sa niečo pokazí, a vy o tom dáte vedieť len prostredníctvom elektronickej pošty, nezbavuje vás to zodpovednosti. Mnoho zamestnancov si totiž mylne myslí, že stlačením tlačítka Odoslať sa ich daná vec prestala týkať.  A to bossovia priam nenávidia! Musíte sa presvedčiť, že váš šéf e-mail dostal a všetko je v poriadku.

— Čítaj viac v našej rubrike: Tipy a triky

6. „To nič nebolo alebo“ alebo „veď to by dokázal každý.“ Nepodceňujte sa. Ak vás šéf chváli, prijmite tento kompliment, usmejte sa a  slušne poďakujte. Ak sa bojíte uznania a vyhýbate sa mu, ničíte tým svoju kariéru. Samozrejme, nejde o to aby ste sa chvastali a každému svoj úspech vešali na nos, ale taktiež sa ho nebojte prijať.

7. „Ja nemôžem pracovať s …… .“  Odmietanie spolupráce s vaším kolegom alebo kolegyňou nie je najšťastnejší prístup. Môže sa ale vyskytnúť situácia, že prácu s dotýčným odmietate preto, lebo viete o jeho nerešpektovaní firemných predpisov či nezodpovednom na pracovisku. Vtedy by ste problém mali konzultovať s manažmentom ľudských zdrojov. Ak ale ide o osobnú vec, pre ktorú s daným človekom nechcete spolupracovať, to vášho šéfa vážne nezaujíma.

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre