Marketing nie je o bitke produktov!

0
Bitka

Je lepšie byť prvým v povedomí, ako byť prvým na trhu. Marketing nie je bitka produktov, je to bitka vnemov“. Presne tento výrok mi utkvel v hlave ihneď po tom, čo som sa v knihe Manažment 50 myšlienok, ktoré by ste mali poznať dostal na kapitolu venovanej obchodnej značke.

Musím povedať, že ide o naozajstný zásah do čierneho, pretože byť prvým na trhu dnes naozaj nič neznamená. Ako vhodný príklad sa mi hneď vybavili internetové vyhľadávače. Ak si niekto myslí, že známy Google bol prvým vyhľadávačom, ktorý obsadil internet, mýli sa. Pred ním sme tu mali množstvo iných, vrátane známeho Yahoo.

Napriek tomu sa ale Google svojou vysokou kvalitou vyhľadávania, jednoduchosťou a skvelými nápadmi prebojoval do povedomia miliónov ľudí, ktorí dnes nehľadajú ale„googlujú“.

Aj keď uvádzam iba Google, nie je to jediná značka, ktorou doslova nasiakli mysle mnohých z nás. Zoberme si tiež produkty ako kečupy Heinz či omáčky Hellmann´s. Na svete existuje množstvo kečupov, lacnejších, drahších, zdravších či nezdravších, no keď začujeme Heinz, presne vieme kam si túto značku zaradiť. A to je základ: lepšie byť prvým v podvedomí, než prvým na trhu.

Google
Google

Kniha Manažment 50 myšlienok, ktoré by ste mali poznať výstižne uvádza, že práve tieto značky, či už spomínaný vyhľadávač Google, kečupový kráľ Heinz či Hellmann´s sú pre zákazníkov istotou. Jednoducho  urýchľujú výber a získavajú si lojalitu množstva ľudí.

Pre nejedného spotrebiteľa sú jasnou voľbou, ktorá ich jednoducho nesklame. Možno (zapojme fantáziu) niekde existuje super rýchly internetový vyhľadávač s minimom reklamy, ktorý vie ponúknuť bezkonkurenčne najlepšie výsledky vyhľadávania.

Ale čo ak to bude stále nedoriešená vyhľadávacia služba s množstvom skrytých chýb, ktorá vás v určitých situáciach môže zradiť? Google je pre mnohých istota, jasná voľba číslo jeden. A o tom je marketing – o bitke vnemov!

Dušan Hruška
DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom a zároveň aj šéfredaktorom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie.
Zdieľať