Toyota pokukuje po Volkswagenoch. Chce podobný recept!

1
Volkswagen_Passat - wikimedia

Japonská automobilka Toyota chce napodobniť svojho veľkého rivala z Nemecka – Volkswagen – a do roku 2015 predávať automobily na podobnom stavebnom princípe.

Nová stratégia spočíva v tom, že Japonci by mali pri konštrukcii svojich modeloch použiť 20 až 30 % rovnakých dielov. Tento podiel by sa mal postupne navyšovať na 70 až 80 %.

Práve nemecká automobilka Volkswagen má v tejto oblasti obrovské skúsenosti, keď rovnaké súčiastky využíva vo viacerých modeloch či značkách a tým šetrí náklady.

Nemecký koncern, pod ktorý patria aj značky ako Audi, Seat či Škoda, sa netají svojim odvážnym cieľom, a to do roku 2018 zosadiť Toyotu z postu najväčšej automobilky sveta.

Ako sme vás nedávno informovali, Toyota chce v nasledujúcich mesiacoch navýšiť svoju produkciu v Japonsku o 200 tisíc vozidiel. Dôvodom je slabý japonský jen, vďaka ktorému sa japonská produkcia stáva lacnejšou v zahraničí. Krásne to vidieť pri vývoze modelov Toyota Corolla a Prius na trh Severnej Ameriky ale aj pri exportoch na trhy Stredného východu.

Foto: wikimedia

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať