Ikea už aj v hotelovom biznise!

Spoločnosť Ikea je známa hlavne ako maloobchodný predajca nábytku. Veľkosťou svojej siete a objemom predaja sa zaraďuje medzi najväčších hráčov na svete.

Ako Ikea uvádza na svojom webe, v minulom roku prevádzkovala 338 predajní po celom svete a takmer 9,5 mil m2 predajnej plochy. Sieť Ikea v minulom roku navštívilo 776 mil. zákazníkov, ktorí sa postarali o obrat 27,5 mld. €. Za zmienku stojí aj 1,1 mld. návštev webu spoločnosti.

Lacné hotely pre mladých

Realitná divízia Ikea sa vybrala cestou spolupráce s hotelovou sieťou Marriott International, ktorá spočíva v zámere rozbehnúť sieť „lacných“ hotelov hlavne pre mladých ľudí. Nový reťazec bude niesť meno Moxy. Prvotný zámer je otvoriť 50 hotelov vo veľkých mestách Európy. Podľa informácií Daily Mail by sa mal počet hotelov zastaviť na stovke a investícia sa odhaduje na  pol miliardy eur.

Spoločnosti si uvedomujú, že podiel lacných hotelov na trhu v Európe sa blíži k 50 %, majú však ambíciu uplatniť sa na stabilných trhoch s lacnými hotelmi ako Veľká Británia, Poľsko a expandovať na zelené lúky napr. do Nemecka. Interval ceny ubytovania predstavuje 60-90€.

Pri analýze a porovnaní ceny ubytovania, obrovskej sumy prvotnej investície a v neposlednom rade obrovských prevádzkových nákladov stovky hotelov sa ukazuje, že spoločnosti musia mať ešte jedno eso v rukáve. Inak môžu o rentabilite tejto investície a celkovom úspechu projektu len snívať.

Aj pri oživení dopytu po ubytovacích službách v Európe a predpoklade, že značka pritiahne hostí citlivých nie len na cenu, je úspech projektu otázny.

Foto: kazamatsuri

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre