TOP značkou je Ferrari. Predbehla aj Apple!

Poradenská spoločnosť Brand Finance analyzovala výkonnosť globálnych značiek, na základe čoho zostavila rebríček tých najvýkonnejších s názvom Global 500.

Prekvapujúco sa na prvom mieste usadila talianska automobilová značka Ferrari, ktorá tak za sebou nechala mnohé drahšie mená ako Apple, Samsung či BMW.

Ako inštitúcia Brand Finance tvrdí, hlavnou hnacou silou značky Ferrari sú príjmy. Okrem toho sa pri hodnotení do úvahy brali aj ďalšie finančné metriky ako priemerný výnos na zákazníka, marketingové výdavky, podiel na trhu či vernosť spotrebiteľov k značke.

Taktiež sme zistili, že pri vyhodnocovaní rebríčka sa analyzuje trh, na ktorom tá-ktorá značka pôsobí (napr.  5-ročné prognózy vývoja trhu a potenciálne príjmy pre spoločnosť ..)

Pravdou je, že producent luxusných automobilov Ferrari má za sebou výdatný rok, keď v minulom roku zarobil najviac v histórii. Spoločnosť v roku 2012 predala 7318 vozidiel a tržby dosiahli úroveň 2,4 mld. dolárov.

Foto: Schuesseln

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre