8 rád podnikateľa Richarda Bransona, ktoré vás v škole nenaučia!

Richard Branson, britský podnikateľ, miliardár a otec značky Virgin, ktorej patrí cez 400 spoločností ponúka niekoľko tipov, ako úspešne podnikať a spraviť svoj biznis neporaziteľným.

O tom, že tento muž veru má čo povedať, svedčia úspešné firmy ako telekomunikačná spoločnosť Virgin Mobile, aerolínka Virgin Atlantic Airways, cestovná kancelária Virgin Holidays atď atď.. Poďme sa teda pozrieť na tipy od podnikateľa s veľkým “P”, ktorého život je nabalený mnohými skúsenosťami!

1. Podnikanie si vyžaduje veľa krvi, potu a sĺz. Ako tvrdí Branson, keď začínal v suteréne v západnom Londýne, nemal v hlave žiadny plán či stratégiu, nechcel vybudovať obchodné impérium. Podnikaním je pre neho pocit byť hrdým na konci dňa dobre odvedenej práce, dať dokopy talentovaných ľudí a vyprodukovať niečo, čo zlepší životy ľudí!

2. Buďte viditeľní – Ako tvrdí Branson, musíte sa uistiť, že ste na predných, nie na zadných stranách. Musíte ísť von a jednoducho sa predať, aj keby ste zo seba mali spraviť blázna. V opačnom prípade váš biznis neprežije, tvrdí Richard.

3. Definujte svoju značku – čo sa týka determinovania biznis značky, Branson radí použiť opačný prístup než ten, ktorý aplikoval pri svojej spoločnosti Virgin. Aj napriek tomu, že Virgin expandovala a je úspešná v mnohých odvetviach, zameriava sa iba na jednu vec – hľadanie nových spôsobov, ktoré ľuďom prinesú dobré časy. Richard radí, aby sa podniky držali toho, čo vedia.

4. Pracovisko by malo byť jedným z miest, kde si šéf a jeho zamestnanci vymieňajú názory, nápady a snažia sa dospieť k tomu istému cieľu. Ak zamestnanci nie sú s vašou spoločnosťou stotožnení či združení, je to znamenie, že ľudia hore nekomunikujú s ľuďmi dole. Snažte sa preto skontrolovať stredný manažment, odhaliť hlavné príčiny napätia a problémy tvárou v tvár riešiť.

 

Richard Branson (Wikimedia Commons)

5. Vaše rozhodnutia nebudú vždy tými najlepšími – nevadí, každý robí chyby. Najlepšie, čo môžete urobiť je pozrieť sa omylu priamo do tváre. Poctivosť nie je najlepšou politikou, je jedinou, tvrdí Richard. Aj keď ste spravili chybu, nedopusťte  aby vás zlikvidovala.

6. Nie každý môže byť výkonným riaditeľom – CEO spoločnosti musí byť niekto, kto objaví to najlepšie v ľuďoch, komunikuje s nimi a miesto kritizovania im pomáha poučiť sa z chýb. Pravdou však je, že nie každý to tak robí.

Nie je pravidlom, že zakladateľ musí byť zároveň aj riaditeľom spoločnosti. Ak sa na to necíti, nech funkciou CEO poverí niekoho iného, kto vyššie uvedený prístup vie aplikovať.

7.Zdvihnite telefón – s nástupom textových správ, e-mailu či správ cez facebook sa kvalita biznis komunikácie čoraz viac zhoršuje. Ako tvrdí Richard, problémy sa len veľmi ťažko riešia cez textové správy. Nemusí to byť efektívne a z malého problému môže vzniknúť veľká vada. Jednoduché a efektívne riešenie preto znie – zdvihnite telefón.

8.Nebojte sa zmien –podniky tu nie sú pre budúcnosť, nič netrvá večne, hovorí Branson. Podnikateľ by sa mal vyhýbať cestám, ktoré vedú k budovanú nostalgickej spoločnosti. Naopak, mal by sa vedieť prispôsobiť novým okolnostiam.

Ak je nostalgická spoločnosť práve váš prípad, mali by ste svojich zamestnancov motivovať tak, aby mysleli ako podnikatelia – jednoducho na nich môžete presunúť viac zodpovednosti a ich práca začne byť účinnejšia.

Úvodné foto: VirginMoney

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre