Arsenal predlžuje sponzorstvo so spoločnosťou Emirates

Futbalový klub Arsenal podpísal nový 150 miliónový obchod s leteckou spoločnosťou Emirates. Dresy klubu tak budú niesť tento nápis až do roku 2019, pričom názov Emirates Stadium bude svietiť aj na štadióne klubu až do roku 2028!

Celková dohoda pre klub prináša 30 miliónov libier za sezónu. Nová zmluva je tak jednou z najväčších vo futbalovom svete.

Generálny riaditeľ Arsenalu, Ivan Gazidis uviedol, že sponzorská zmluva je pre tím dôležitá z toho pohľadu, aby sa mohol pohybovať v okruhu najlepších v Anglicku, ako aj celej Európe.

Mzdy a náklady na prevádzku futbalového klubu stúpajú a kluby hľadajú ďalšie a ďalšie spôsoby ako zarobiť peniaze, vďaka ktorým by mohli konkurovať na európskej scéne.

V roku 2011 podpísala Barcelona dovtedy najlukratívnejšiu reklamnú zmluvu, ktorá zaručuje, že meno sponzora budú hráči Barcelony nosiť priamo na svojich dresoch.

Zmluva bola uzavretá na 5 rokov a ročne klubu vynáša 24 miliónov libier. Verejnosť a najmä fanúšikov klubu upútala, no viacerých aj nahnevala z toho dôvodu, že Barcelona dovtedy nikdy názov svojho sponzora na dresoch nenosila.

Manchester bude nosiť Chevrolet

Začiatkom tohto roka podpísal novú zmluvu aj Manchester United. Na svojich dresoch bude nosiť americkú automobilovú značku Chevrolet. Dohoda začne platiť v roku 2014 a do roku 2021 má údajne priniesť ročne 45 miliónov libier.

Logo banky Standard Chartered zas na svojich dresoch nosí klub Liverpool.

Za 4 roky mu to vynesie 80 miliónov libier. V minulom roku podpísal desaťročnú zmluvu s leteckou spoločnosťou Etihad Manchester City. Za nápis na dresoch a pomenovanie štadiónu prinesie pre klub 400 miliónov libier.

MARTIN KIABA je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v odbore financie, bankovníctvo a investovanie. Aktívne sa zaujíma o finančné trhy, problematiku verejných financií a politické dianie doma i v zahraničí.
Zdieľať
Komentáre