Velikáni módneho biznisu: Alain & Gerard Wertheimer

0

Tentokrát si v našom seriáli predstavíme dvoch nenápadných miliardárov a zároveň bratov, ktorých je pre ich plachosť veľmi obtiažne nájsť v časopisoch či na fotografiách.

Mnohí sa určite pýtate, ako sa tieto mená spájajú s módou? Je to takto. Ich dedko, Pierre Wertheimer, je spoluzakladateľom značky Chanel, ktorú už (predpokladám) poznáte aspoň z počutia.

Dnes túto svetoznámu značku vedú a vlastnia práve bratia Wertheimerovci.

Chanel

Príbeh Chanel

Spoločnosť Chanel bola založená módnou návrhárkou Gabrielle Bonheur Chanel  (známu ako Coco Chanel) v roku 1909. Začalo to predajom klobúkov. Celkom obyčajné vidiecke dievča sa pre svoju neuveriteľnú povahu, zmysel pre eleganciu a podporu mužov dostala na vrchol spoločnosti.

Popri návrhoch klobúkov prišli kabelky, vesty či bižutéria. Prelomový bol rok 1921, kedy sa zrodil legendárny parfum Chanel No. 5. Aby sa jeho predaje mohli rozširovať aj mimo Francúzsko a Európu, bol potrebný kapitál. A tu to začalo!

Do spoločnosti v roku 1924 vstupuje vyššie spomínaný Pierre Wertheimer, francúzsky biznismen s rizikovým kapitálom. Vznikla spoločnosť „Parfums Chanel“, na ktorej mal Pierre skalopevný 70 %-ný podiel. Dnes je parfum No. 5 jednou z najpredávanejších vôní sveta.

ChanelCoco, ktorá držala len 10 % sa cítila byť využitá. Medzi Gabrielle Chanel a Wertheimerom existovalo viacero právnych sporov, ktoré však dopadli v prospech francúzskeho finančníka. Wertheimer jej finančne pomohol aj v roku 1954, kedy sa ako 70-ročná rozhodla reštartnúť svoj biznis.

V roku 1974 sa kormidla spoločnosti chopil Pierre-ov vnuk – Alain Wertheimer, ktorý napumpoval milióny do marketingu Chanel kozmetiky. Navyše znížil počet predajní z 18 na 12 tisíc a odstavil predaj parfému No. 5 v predajniach s drogériou. Tieto kroky vyvolali pocit nedostatku a vyššej atraktivity. Úsilie nevyšlo nazmar a zisky išli nahor.

 V roku 1997 sa spoločnosti podarilo získať známeho dizajnéra plaviek, Eres. O štyri roky neskôr získava podiel vo výrobcovi luxusných hodiniek,  Bell & Ross.

Rovnako, ako mnoho iných luxusných značiek, aj značka Chanel expanduje do Ázie, kde už otvorila viacero nových obchodov. Osobitnú pozornosť venuje japonskému trhu.

Dnes má značka hodnotu 6,7 miliárd dolárov, čím sa v rebríčku najhodnotnejších luxusných značiek umiestňuje na 4. mieste. Spoločnosť prevádzkuje viac než 300 vlastných obchodov, od Ázie až po Južnú Ameriku.

Mladší z bratov Wertheimerovcov, Gerard žije vo Švajčiarsku, kde spravuje divíziu Chanel hodiniek. Alain má rezidenciu v USA, kde šéfuje výrobe parfumov.

Obaja bratia sú nadšení vinári – vlastnia viacero významných francúzskych viníc. Po svojom otcovi sú tiež zapálenými jazdcami na koňoch a chovateľmi plnokrvníkov. Čo dodať – Chanel je mimoriadne atraktívna spoločnosť s  históriou prešívanou intrigami, bohatstvom a škandálmi.

Výrok - Coco Chanel

investicne.sk

Vypracovala redakcia Investičných Novín – investicne.sk.
info@investicne.sk

Zdieľať