10 tipov, ako efektívne pracovať doma

1
Pracovňa

1. Vymedzte si pracovnú dobu– Ak si vymedzíte čas na prácu, je väčšia pravdepodobnosť, že počas tohto času pracovať budete. Nech je už vaša pracovná doba aká chce, zaviažte sa k jej dodržiavaniu.

2. Povedzte svojim priateľom a rodine, nech vás nechajú osamote – Ak by ste boli v kancelárii, zrejme by vás rodina nerušila rôznymi možnými otázkami či žiadosťami. Ak je ale vašou kanceláriou domácnosť, musíte si zabezpečiť, aby bola vaša rodina s otázkami a podobne zdržanlivá. Svojim blízkym musíte dať jasne najavo, že aj keď nie ste v kancelárii, neznamená to, že ste k dispozícii. Prerušiť by vás mali len v prípadoch nutne naliehavých.

3. Jasne definujte a optimalizujte svoje pracovné prostredie – Aj keď robíte doma, musíte mať vyhradenú pracovňu a nepracovať napríklad pred televízorom. Taktiež si svoje pracovné prostredie optimálne prispôsobte. Množstvo ľudí odporúča zelenú rastlinu na stole. Prečo? Zeleň zvyšuje koncentráciu, detoxikuje vzduch a tým pôsobí na zníženie stresu. A to my chceme, pravda :-)

4. Komunikujte a taktiež buďte v spojení so svojimi kolegami – Udržiavajte jasný kontakt so všetkými osobami, s ktorými máte nejaký profesionálny vzťah. Môžu to byť vaši spolupracovníci, klienti, prípadne váš zamestnávateľ. Dajte im vedieť, že vaša domáca kancelária je bez obmedzení a že čo od vás môžu očakávať. V prípade, ak nie ste šéfom sám sebe, je dôležité, aby ste s tým svojim udržovali dobrú komunikáciu.

5. (Okamžite) Vstaňte od svojho monitora  – Podľa Science Daily strávi človek každý deň v priemere 5 hodín pred monitorom. Rada číslo 5 znie, urobte si čas. Pripomenie Vám to, že váš život sa rozpína aj mimo prácu. Navyše necháte oddýchnuť vaše oči.

6. Buďte v kontakte s ľuďmi – Nenechajte všetky kontakty s ľuďmi len na e-mail. Pre vašu kariéru je oveľa cennejší osobnejší kontakt, trebárs aj po telefóne. Skúste si vyraziť napr. do kaviarne či knižnice a ak vás to nebude rozptyľovať, vyskúšajte pracovať aj tam.

7. Veďte si zoznam úloh – Zoznam úloh, alebo tzv. To-do list vám pomôže udržať sa v pracovnom tempe. Taktiež zvyšuje pravdepodobnosť, že si budete menej veci odkladať. Možnosť vytvoriť si dnes zoznam tohto typu ponúka množstvo aplikácií v smartfónoch či tabletoch. Komu táto forma nevyhovuje, stačí si zaviesť obyčajný poznámkový blok.

8. Snažte sa o čistý pracovný priestor – Nenechajte sa rušiť neporiadkom vo svojej pracovni. Stojí za to nájsť si čas a postarať sa o čistotu miesta, kde trávite svoj pracovný život.

9. Na konci dňa si doprajte voľno – To, že pracujete z domu neznamená, že musíte pracovať po celý čas čo doma ste. Uistite sa, že máte kontrolu nad svojim pracovným a súkromným životom.

10. Nejedzte pri práci – Vaša kuchyňa sa nachádza len pár metrov od Vás. Vyhraďte si na jedlo čas, najedzte sa a potom pracujte. Mnoho ľudí priberá, pretože sa občerstvuje a do jedla ďobe sem i tam. Takýto prístup nie je najvhodnejší!

investicne.sk

Vypracovala redakcia Investičných Novín – investicne.sk.
info@investicne.sk

Zdieľať

S tym jedenim to poznam..pracujem a nosim si stale nieco k laptopu..potom mi je zle a nespravim to co chcem :-/ ale super clanok, fajn!