Prekvitajúci predaj škótskej whisky pomohol francúzskemu gigantovi v oblasti predaja destilátov – Pernod Ricard – zaznamenať najsilnejší rast za posledné štyri roky. Celkové tržby spoločnosti Pernod sa v poslednom účtovnom období zvýšili o 8 %.
Výsledky boli podporené predovšetkým dvojciferným rastom niektorých popredných druhov whisky. Predaje Royal Salute rástli o 23 %, The Glenlivet a Chivas si pripísali 19 % a 11 % rast.
Rast Chivas bol ťahaný silnými predajmi v Ázii, východnej Európe a Južnej Amerike. Prémiová značka Ballantine dosiahla stabilné predajné čísla vo východnej Európe a Latinskej Amerike, avšak čelila poklesom v Španielsku.
Značke Glenlivet sa zas dobre darilo v Ázii a kľúčových vyspelých trhoch, ako sú USA, Tchaj-wan a Veľká Británia.
Rast by mal pokračovať
Celkovo Pernod zaznamenal ročný obrat viac ako 8,2 miliardy eur. Generálny riaditeľ skupiny Pierre Pringuet uviedol, že v priebehu účtovného obdobia 2011-2012 dosiahla spoločnosť najlepší rast od krízy v roku 2008.
Podľa neho je to jasný výsledok konštantnej stratégie, značných investícií do ich značiek, inovácií a geografickému rozšíreniu. Ako dodal, spoločnosť očakáva, že silný rast by mohla dosiahnuť aj tento rok, a to aj napriek globálnej ekonomickej neistote.
V máji Pernod načrtol svoj investičný program vo výške 40 miliónov libier, aby uspokojil rastúci dopyt na rozvíjajúcich sa trhoch. Spoločnosť uviedla, že plánuje opätovne otvoriť zakonzervovaný liehovar v Banffshire a rozšíriť štyri existujúce liehovary.