Futbal: Keď sa oplatí zainvestovať do Majstrovstiev Európy

0

S úsmevom na tvári z nedávnych Majstrovstiev Európy (ME) vo futbale neodchádzali len víťazní Španieli, ale aj obchodníci so športovými potrebami či dokonca pivovary. 

Nečudo! Športové udalosti ako futbalové ME sú najmä pre výrobcov športových potrieb tými najlepšími príležitosťami pre propagáciu svojej značky. Aj tento ročník platilo, že kto do futbalového šampionátu zainvestoval, sa mohol tešiť z peknej odozvy.

Zlatá to licencia

Na tohtoročných ME vo futbale nechýbala ani obchodná sieť so športovými potrebami – Intersport. Švajčiarska spoločnosť, ktorá disponuje približne 5300 obchodmi v 40 krajinách sveta, očakáva v oblasti futbalového sortimentu mohutný predaj. Ale čo kríza, dlhy a masívne škrty v eurozóne?! Zlé ekonomické podmienky túto spoločnosť netrápia, keďže zvýšený predaj bol zaznamenaný aj v krízovom Grécku.  Jednoducho stačí, že je dobré počasie!

Príjmy Intersportu z predaja futbalových potrieb by v tomto roku mali dosiahnuť 900 miliónov eur, pričom celkové príjmy spoločnosti sa vyšplhajú na viac než 10 miliárd eur. Predaj futbalových potrieb tvorí takmer desatinu príjmov Intersportu.

Partnerstvo Intersportu s Európskym futbalovým zväzom (UEFA) sa vyplatilo. Získaná licencia od UEFA obchodníkovi umožnila predaj priamo na štadiónoch a vo fanúšikovských zónach. Práve tieto cesty predaja sa stali významným zdrojom tohtoročných príjmov.

Adidas pokoril MS 2010

Predaj športovej obuvi, dresov či futbalových lôpt. Na tohtoročných Majstrovstvách Európy si vrecká pomastila aj spoločnosť Adidas, ktorá je exkluzívnym partnerom UEFA do roku 2018.

Výrobca z Nemecka pre tento rok počíta s tržbami v oblasti futbalových potrieb vo výške 1,6 miliárd eur. Ako tvrdí predseda predstavenstva spoločnosti, Herbert Hainer, aktuálne tržby pokoria rekord z Majstrovstiev sveta v roku 2010, kedy bol dosiahnutý obrat 1,5 miliárd eur. Pred štyrmi rokmi, kedy sa konalo EURO 2008, predstavovali tržby z predaja futbalových potrieb 1,3 miliárd eur.

Lojálny pivár

Pivovar Carlsberg obsadzuje futbalové Majstrovstvá Európy už od roku 1988, za čo je považovaný za jedného z najlojálnejších partnerov UEFA. Chýbať preto nesmel ani tohtoročnom šampionáte, ktorý dopadol nad očakávania dánskej spoločnosti. V porovnaní s EURO-m 2008 vzrástla spotreba piva Carlsberg na všetkých štadiónoch turnaja o potešujúcich 49 %. Producent svetoznámeho piva preto EURO 2012 hodnotí veľmi pozitívne. Spoločnosť Carlsberg je známa najmä z anglickej Premier League, a to predovšetkým z dresov klubu Liverpool, ktorý sponzorovala osem rokov.

Dušan Hruška
DUŠAN HRUŠKA je zakladateľom a zároveň aj šéfredaktorom Investičných Novín - www.investicne.sk. Je absolventom Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela, kde vyštudoval odbor Financie, bankovníctvo a investovanie.
Zdieľať