Facebook potrebuje „like“. Od investorov!

0

Spoločnosť Facebook Inc. je už tretí deň na burze, no investori jej zdá sa nevedia prísť na chuť. Proste jej chýbajú „investorské like-y“, pritakáva kolega z redakcie IN.

Aj dnešný akciový prepad pri akciách Facebooku dáva za pravdu tým, čo tvrdili, že prvotná verejná ponuka bola nastavená príliš vysoko. Kým ešte v piatok boli akcie na úrovni 38 USD, utorkové obchodovanie končia na hodnote 31,22 USD.

Keď to nejde, tak to nejde!

Markovi padajú pod nohy nové problémy. Okrem žaloby od skupiny užívateľov, ktorí sa sťažujú na sledovanie aj po odhlásení zo sociálnej siete, prišla správa o strate veľkého klienta. Americká automobilka General Motors oznámila, že končí svoju reklamnú kampaň na Facebooku. Dôsledkom bude strata dôležitých príjmov pre spoločnosť a horšie hospodárske výsledky.

Veľkú časť príjmov Facebooku tvorí grafická on-line reklama. Za minulý rok predstavovali tržby z reklamy „modrej siete“ 3,71 mld. dolárov. Avšak na taký zabehnutý Google to nestačí – jeho tržby
za minulý rok dosiahli takmer 40 miliárd dolárov. Google získal v prvý deň na burze v roku 2004 až 18 %.

Chuť akciových trhov poznajú aj iné internetové spoločnosti. Stačí spomenúť sociálnu sieť LinkedIn, portál so zľavami Groupon či čerstvú IPO Zyngy. Keď prišiel Groupon prvýkrát na finančné trhy, investori jeho akcie poslali až o 31 % nahor. Neuveriteľné! Akcie tak zakončili na hodnote 20 dolárov. Dnes je to však minulosť, keď sa Groupon obchoduje pri 11,60 dolárov za akciu.

 

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať