Akcia týždňa: Richemont, čas pre luxus

0

Obchod švajčiarskeho koncernu Richemont prekvitá. Motorom je predovšetkým dopyt z Ázie. Kolekcia šperkov Cartier alebo hodiny IWC – výrobky spoločnosti s luxusným tovarom, Richemont sú aj počas dlhovej krízy výrazne žiadanými.

 

Dnes ťahajú luxus ázijské krajiny

To, že sa spoločnosti v Ázií darí ukazujú aj posledné hospodárske výsledky koncernu. Za posledný kvartál 2011 vzrástli tržby spoločnosti o 24 % na 2,6 miliardy eur. V Ázií a Ticho morí mimo Japonska predstavoval nárast tržieb  až 36 percent. Dosiahnuté tržby 1,1 miliardy eur predstavujú nadpriemerný výsledok.

Rovnako, ako pre všetky veľké spoločnosti s luxusným tovarom, aj pre Richemont patrí Čína k výdatným trhom.  Čínsky trh sa s podielom 10 % zaraďuje v odbytovom rebríčku spoločnosti Richemont na 3. mieste, za Hongkongom a  na takmer rovnakej úrovni ako USA a Japonsko.

Samozrejme, je zrejmé, že úspech nie je zadarmo. Vyššie náklady na marketing nedávajú veľký priestor pre rast marží. Ako však poznamenal finančný manažér spoločnosti, Gary Saage, tempo expanzie by sa malo zachovať.

Do oblasti predaja a marketingu je vyčlenených približne 7 % investícií.

Patrick Hasenböhler, analytik banky Sarasin hovorí, že v segmente luxusného tovaru by krízu nemalo cítiť. O to sa má postarať udržateľný dopyt Ázie. Neraz sa ale ozýva, že čínsky motor hospodárskeho rastu jednoducho zadrháva. Podľa názoru opýtaných investorov, sa čínsky hospodársky rast do roku 2016 prepadne pod 5 %. Patrick Hasenböhler tak vyzýva k opatrnosti a zároveň odkazuje na dobré portfólio značiek koncernu.

Značky koncernu Richemont:

Cartier, Van Cleef & Arpels (šperky), Jaeger-LeCoultre, IWC, Piaget, Baume & Mercier, Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne (hodinky), Montblanc (písacie potreby) a Alfred Dunhill a Lancel (móda). Vlajkovou loďou koncernu je nepochybne Cartier, najdôležitejšia značka v oblasti šperkov a hodín. Práve táto značka produkuje koncernu približne polovicu tržieb.

Patrik Schwendimann, analytik Kantonalbank ostáva pri celom segmente luxusného tovaru opatrný.  Po veľmi dobrom výkone v roku 2009 tu vidí väčšie riziko. Schwendimann predovšetkým varuje pred prasknutím realitnej bubliny v Číne. Napriek tomu nepovažuje hodnotu akcií na základe ziskov pre rok 2012 za vysokú .Po rekordných výsledkoch konceruu ale hrozí spomalenie, čo by sa už nemalo odraziť na vyššom ocenení.

Naopak, René Weber, poradca z banky Vontobel odporúča akcie koncernu Richemont k nákupu. Hlavným  dôvodom je podľa neho stabilná opora v Číne. Weber vidí cieľovú cenu akcie  pri 60 švajčiarskych frankoch.  Aktuálne sa cena akcie pohybuje pri 52,80 frankov.

Podľa informácií ftd.de 

investicne.sk
Vypracovala redakcia Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať