VW chce dobyť americký trh

Výrobca automobilov Volkswagen má za sebou vynikajúci rok: V rámci celej skupiny spoločnosť v minulom roku predala 7,14 milióna vozidiel, čo je o 13,5 percenta viac ako v roku 2010 a zároveň nový rekord.

Oznámil to generálny riaditeľ Martin Winterkorn na autosalóne v Detroite. A spoločnosť chce aj naďalej rásť, a to nielen v USA. Preto VW uvádza na trh nový sedan strednej triedy pre severoamerický trh. S cenou okolo 20 000 dolárov (15 500 eur) by mal bojovať predovšetkým s ázijskou konkurenciou, ktorá mu odoberá zákazníkov. Toyota Sonata patrí k predajným hitom v USA.

“Rok 2011 bude kľúčovým rokom pre Volkswagen,” povedal Winterkorn. Európsky automobilový koncern číslo jedna sa chce stať najneskôr do roku 2018 aj celosvetová jednotka a tak zosadiť z trónu Toyotu. V minulom roku bol VW podľa počtu predaných automobilov na treťom mieste až za GM . Winterkorn ale varoval: “Ani Toyota sa nezastaví.”

V USA je VW ďaleko vzadu za Toyotou. Japonci predali tu v minulom roku, vrátane svojej dcérskej prémiovej značky Lexus takmer 1,8 milióna automobilov. Volkswagen vrátane Audi  len 360 000. Nový americký Passat má pomôcť predaj dramaticky zvýšiť. Passat tiež dopĺňa nedávno predstavená, menšie Jetta. Tá je v súčasnej dobe miláčikom amerických kupcov VW.

Americký Passat bude vyrábaný v novo postavenej fabrike v Tennessee. Nový VW závod oficiálne začne výrobu už tento rok.

Spracované podľa finanztreff.de

Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať