Topánky a oblečenie značky Nike sú stále populárnejšie. Najväčší svetový výrobca športového tovaru zaznamenal v druhom obchodnom kvartáli (ku koncu novembra) nárast tržieb o 10 percent na výšku 4,8 miliardy dolárov. Čistý zisk vzrástol v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka až o 22 percent na 457 miliónov dolárov.
„Takmer každá značka, každá produktová kategória a každý región zaznamenali rast,“ uviedol v utorok generálny riaditeľ Mark Parker. Predovšetkým ľudia v Severnej Amerike a rozvíjajúcich sa krajinách zvýšili svoj záujem o produkty Nike.
Hoci Adidas taktiež prekonal očakávania burzových analytikov, jeho hodnota klesla o 5 percent. Pozorovatelia za tím vidia sklamanie z prijatých objednávok na obdobie od decembra do apríla. Tie sa síce zvýšili o 11 percent na 7,7 miliardy dolárov, avšak analytici očakávali ešte vyšší rast.
Spracované podľa finanztreff.de